Cakejes versieren

cakeversieren

Eindelijk is het weer weekend, dus heb ik tijd om te bloggen! Terwijl de sneeuw hier zachtjes naar beneden valt en ik lekker warm op de bank zit met een kop thee, ben ik dit verhaal aan het typen. Vandaag ben ik samen met mijn ouders en me zussen naar een stadje geweest hier in de buurt. Marburg heet het, en weet je wat nou zo leuk is aan dat plaatsje? Niet alleen de oude gebouwtjes en de lekkere taartenwinkeltjes zijn super leuk om te zien. Maar in deze stad liep het pad van de gebroeders Grimm. Het was er heel sprookjes achtig. Op verschillende plekken stonden beeldjes van hun sprookjes. We hebben de wolf met de 7 geitjes zien hangen, de 7 dwergen van sneeuwwitje op een muur zien zitten en nog veel meer! Is weer een leuke ervaring die ik op me lijstje kan zetten!
Nu terug naar mijn blog. 😛 Wat ik altijd super leuk vind is het bakken van cakejes. Cupcakes zijn altijd zo lekker zacht van smaak! I love them. Maar het is natuurlijk ook super leuk als ze mooi versierd zijn! Daarom ga ik wat tips en voorbeelden aan jullie laten zien van wat ik ooit gemaakt heb.

IMG_2060

Cupcakes bakken is eigenlijk niet zo moeilijk. Om het nog makkelijker te maken is het pakken van een bijna kant en klaar mix. Die smaken dan ook nog super lekker! Denk bij het bakken al aan de vormpjes die je gebruikt. Ik gebruik meestal gekleurde vormpjes, of vormpjes met een patroontje. Dat maakt het totaal plaatje al veel vrolijker dan van die saaie witten vormpjes 😉

cakeversieren3

IMG_1979

Om cakejes mooi en ook nog is extra lekker te maken gebruik ik meestal glazuur. Glazuur maken is eigenlijk heel erg simpel. Je hebt maar 2 ingrediënten nodig, en eventueel nog kleurstof. Doe ongeveer 100 gram poedersuiker met 1 theelepel water tot een papje. Als het te dik is, voeg dan nog wat water toe. Als het te dun is, dan nog wat poedersuiker. Eigenlijk dus niet zo moeilijk! En met een paar druppeltjes kleurstof kan je de leukste creaties maken!

IMG_2701

Nu kun je in de meeste boodschappenwinkels nog erg leuke strooisels of andere versiersels vinden. Bij de Xenos of officiële bakwinkels hebben ze ook een ruim assortiment! Denk bijvoorbeeld aan pareltjes, hartjes, beertjes of bloemetjes. Versier de cakejes als het glazuur nog nat is.

cakeversieren1

 

Dit zag ik ergens op internet staan, en ik als bakverslaafde moet dat dan natuurlijk uitproberen! Ik moet zeggen dat ik wel een beetje ermee vals gespeeld heb, maar ach, boeiend 😛 Eerst had ik het rode glazuur uit gesmeerd met een lepel op het cakeje. Daarna had ik met een kant en klaar tubetje een wit “spiraal” vorm getekend. Dat op zich ziet er al erg mooi uit. Daarna heb ik met een satéprikker lijntjes getrokken waardoor dit bijzondere bloemetje eruit kwam. En trots dat ik erop ben! Ik vind het er erg mooi en lief uitzien. En eigenlijk is het niet eens zo moeilijk!

cakeversieren2

 

Het zijn maar een paar kleine tips om het simpele cupcakeje tot iets moois te maken. Maar het maakt hem al meteen een stuk vrolijker en feestelijker! Je kan er zoveel mee doen. Je raakt er niet mee uitgespeeld! Veel versier plezier 🙂

One thought on “Cakejes versieren

Geef een reactie

