Paastaart

paastaart2

Vrolijk Pasen iedereen!
Al een lekker paasontbijtje op? Ik heb in ieder geval al genoeg chocolade paaseieren gegeten voor het komende jaar. Vandaag ben ik nog bij mijn vriend dus heb ik geen echte paastaart kunnen maken. We krijgen straks wel een lekker stukje monchou taart. Vorige week had ik daarom alvast een paastaart gemaakt om lekker in de stemming te komen. En natuurlijk om weer iets op mijn blog te kunnen zetten!

paastaart-5Vorig jaar zag ik een bakvorm van een haasje met eenpaasei in zijn handen, en ik als bakgek moest hem natuurlijk meteen kopen! Nu het Pasen is komt hij eindelijk van pas. Het is eigenlijk een heel simpel ding, ook al ziet hij er zo moeilijk uit.

paastaart3Mijn paastaart bestond uit 2 cakes. De haas en een gewone ronde cake. Ik had het normale cake beslag in de vormen gedaan en gebakken volgens de verpakking in de oven. De haas moest ik  wel  goed laten afkoelen voor ik hem uit de bakvorm haalde, anders brak er iets af, en ik wou geen onthoofde haas natuurlijk!

paastaar6Ik heb daarna het haasje op de cake vast gezet met satéprikkers. Chocolade eerst gesmolten in een pannetje en daarna over de hele taart gegoten. Ik kon eerst niet kiezen of ik er nog wat lekkers over heen zou doen. Maar heb uiteindelijk toch besloten om  er witte chocolade strooisels op te doen. Ook heeft mijn lieve moeder nog bloementjes gemaakt van chocoladefondant, die ik er natuurlijk ook op moest leggen!

paastaart4Het was eigenlijk een hele simpele taart om te maken, maar hij smaakte zalig! Zeker de moeite waard om nog eens te maken. Geniet nog even van vandaag en 2e paasdag. Dan ga ik vanavond heerlijk uit eten met mijn schoonfamilie. Morgen nog lekker paaseitjes zoeken met mijn eigen familie bij opa en oma, net zoals vroeger. Hopelijk schijnt het zonnetje dan een beetje. En dan zit Pasen er alweer op.

paastaart1

7 thoughts on “Paastaart

    1. haha dankjewel! Jou zou het ook lukken om deze taart te maken hoor, ook al ben je dan misschien niet een hele goeie keukenprinses. haha. Wat mijn moeder zou zeggen: Als je nooit iets probeert, kun je ook niks fout doen. 😉

Geef een reactie

