Schuimpjes

IMG_3653

Vorig weekend heb ik een hele grote opdracht gehad qua bakken betreft. Mijn vader had zijn 50e verjaardag, en wou graag trakteren op zijn werk. Ik, als ervaren bakster, werd gevraagd om 70 cakejes te maken. Ik ging aan de slag met een mooi resultaat, 70 heerlijke cupcakes! En dat bracht mij op een idee. In mijn omgeving ga ik voortaan versierde cupcakes verkopen! Zodat er meerdere mensen van mijn cakejes kunnen genieten, en ik nog een zakcentje bij verdien.IMG_3692

Dit weekend vroeg mijn kleine zusje of ik weer iets ging bakken. Een tijd geleden had ik lekkere gekleurde schuimpjes gemaakt. Nu smeekte zij me om die schuimpjes weer te maken, met als reden: “Dan kun je weer iets op je blog zetten!”. Dus bij deze; heerlijke verslaafde schuimpjes! En trouwens, ze zijn heel erg makkelijk om te maken.

IMG_3694

Wat heb je nodig?

  • 3 eiwitten
  • 170 gram witte basterdsuiker
  • Eventueel kleurstof

IMG_3703

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 110 graden.  Zorg dat je een schone, grote kom hebt, waarin je de eiwitten luchtig klopt tot dat er pieken vormen. Voeg beetje bij beetje de basterdsuiker toe en klop verder. Als het goed is wordt het een glanzend goedje.  Je kan als je wilt, er nog kleurstof door heen roeren (ik heb de helft wit gelaten, en de andere helft blauw gemaakt). Als je een spuit zak hebt kun je een leuk vormpje spuiten. Of je schept gewoon simpele hoopjes met een lepel op een bakblik met bakpapier. Zet de bakplaat in de oven, en bak ze voor ongeveer een uurtje. Ze moeten hard worden en een klein beetje licht bruin worden. Als ze van het bakpapier makkelijk los gaan zijn ze klaar. Nu kun je lekker de hele dag door snoepen.

IMG_3741

4 thoughts on “Schuimpjes

Geef een reactie

