Cakepops

cakepop4Jeeej, het is vakantie in Nederland! Maar helaas, ik moet nog steeds drie weken naar school hier in Duitsland. Gelukkig zijn er wel een hele hoop leuke dingen die tegemoet komen. Over een week is al mijn verjaardag, waarvoor ik natuurlijk nog een heerlijke verjaardagstaart moet gaan verzinnen! Ideeën zijn altijd welkom! En dan nu naar mijn blog post voor vandaag; cakepops. Deze cake “lolly’s” heb ik ooit wel is uit geprobeerd, helaas waren ze toen een beetje mislukt. Maar nu! Nu zijn ze eindelijk gelukt, en ze smaken heerlijk! Ze waren lekker smeuïg en ook weer heel verslavend, ook voor mijn zusje. Ach, als we maar genieten!

cakepops

Wat heb je nodig?
Voor 12 cakepops

  • Halve kant en klare cake
  • 2 eetlepels roomkaas
  • Eventueel Nutella
  • Pure chocolade (of Candymelts)
  • lolly stokjes (of het worden bonbons)
  • Versiersels

cakepops2

Bereiding:
Het eerste werk vond ik zelf best wel leuk! De mooie halve cake mag je in een grote kom in duizenden stukjes kruimelen. Dat kan met je handen, of gewoon met een vork. Hij moet gewoon helemaal in mini stukjes zijn. Voeg dan de roomkaas toe, eventueel ook nog de Nutella. (Ik heb ook gehoord dat het lekker is met jam in plaats van roomkaas, maar dat heb ik nog niet geprobeerd). Zorg dat de kruimels goed bij elkaar blijven als je ze bij elkaar kneed, anders breken ze later weer uit elkaar. Rol gelijkmatige bollen van ongeveer 3 tot 4 cm. Leg ze op een bord in de koelkast, en zorg dat ze koud genoeg zijn om er verder mee te gaan. Ik heb ze een dag laten staan in de koelkast.

Smelt de chocolade in een pan, au bain-marie. Dip de lolly stokjes eerst in de chocolade en steek ze daarna in de bolletjes. Laat ze dan weer een tijdje in de koelkast afkoelen. Zorg dat ze helemaal koud zijn, anders glijden ze van je stokje af. Dip nu het hele bolletje in de chocolade, schud/tik het overtollige chocola eraf, anders gaat het druipen. Versier ze met leuke strooisels, en maak er een feestje van! Steek ze in piepschuim, of zet ze in een hoog glas. Als ze opgedroogd zijn kun je gaan genieten van je vrolijke cakepop lolly’s!

cakepop3

Geef een reactie

