Appelplaatjes

appelplaatje1
Met het plaatsen van dit bericht haal ik zeker de 4.000 bezoekers, dus tijd voor een feestje! Ik moet zeggen dat ik het best wel knap van mezelf vind.  Ik heb kijkers vanuit de hele wereld! Dit alles had ik allemaal totaal niet verwacht toen ik net begon met mijn blog. Genoeg redenen voor mij om weer iets lekkers te bakken, en weer iets te mogen delen met mijn ,bijna 4.000, bezoekers!

appelplaatje4

Het recept voor deze appelplaatjes, is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Toch is hij net weer iets anders als een simpele appelflap, maar wel net zo lekker! Ik heb het recept uit een Duits baktijdschrift. Daarin staan zoveel lekkere dingen met appel en peren, dus er gaan zeker nog meer  recepten voorbij komen.

appelplaatje3

Wat heb je nodig?
Voor 9 stuks

  • 6 plakjes bladerdeeg
  • 9 etl appelmoes
  • Ongeveer 3 appels
  • Noten (cashewnoten, walnoten, etc..)
  • Suiker
  • Kaneel

appelplaatje2

Bereiding:
Ik zal het recept maar niet in het Duits schrijven voor jullie, ook al zouden mijn Duitse vriendinnetjes dat wel heel graag willen! Begin maar met de oven voorverwarmen op 200 graden.  Leg alvast een bakplaat klaar met een vel bakpapier. Leg hier op de ontdooide plakjes bladerdeeg. Snijd ieder plakje zo, dat je een deel 2/3 hebt en een deel 1/3. Pak twee overige stukken 1/3 en druk die op of tegen elkaar aan. Zo heb je dus 9 gelijken stukken. Prik met een vork meerdere malen in het bladerdeeg.

appelplaatje5Bestrijk ieder plakje met 1 lepel appelmoes. Laat hierbij ongeveer een rand van 1 cm over aan de zijkanten. Snij de appels in stukken van vier, en haal de kern eruit. Snij de partjes in gelijkmatige schijfjes. Leg deze mooi over elkaar heen op de appelmoes. Strooi op ieder plaatje suiker en wat kaneel poeder. Maak het af door er gehakte nootjes over heen te verdelen. (Voor de liefhebber kan er over de appelschijfjes nog citroensap gedruppeld worden.) Zet de appelplaatjes in de oven voor ongeveer 15 minuten. Laat ze eventjes afkoelen, en genieten maar!

appelplaatje1

6 thoughts on “Appelplaatjes

Geef een reactie

