Rocky Road Chocolade

rockyroad7Een tijdje terug was mijn grote lieve zus bij ons thuis in Duitsland. En aangezien er bij ons altijd overtollig veel lekkers in de snoep kast ligt, valt ook zij aan op de snoepjes en lekkere koekjes. Lekkere spekjes, mars, twix, koekjes, noga, M&M’s, lolly’s en zelfs nog chocolade zwarte pietjes van vorig jaar! Er ligt dus altijd wat lekkers bij ons. Maar, tot onze grote schrik ging lieve Anne de kast controleren op alle houdbaarheidsdatums. Een doos vol met zoetigheden die over de datum waren, kwam de kast uit, één doos! Ik vond het zonde van de snoepjes, dus ging ik ze hergebruiken. Ik dacht als ik nou van al het lekkers, iets anders lekkers maak, komt het misschien sneller op. Dus ik ging aan de slag met Rocky Road Chocolade.

rockyroad1

Het is eigenlijk iets heel erg simpels, maar het resultaat ervan is heerlijk! En het is natuurlijk ideaal voor té veel zoetigheden in huis, of ze nou over de datum zijn of niet.

Wat heb je nodig?

  • heel veel lekkers! bijvoorbeeld;
  • marshmallows
  • maltesers
  • koekjes
  • snickers, mars, twix, etc
  • amandelen
  • caramel
  • M&M’s (leuk voor de kleurtjes)
  • pretzels
  • etc
  • ÉN chocolade repen (ik had er 3)

rockyroad2

Bereiding:
Het is dus heel erg makkelijk, kan bijna niet fout gaan. Ik heb mijn chocolade gemaakt in een brownie bakblik, maar in een ijsbakje kan ookal. Zorg er in iedergeval voor dat je een stuk vershoudfolie er in hebt liggen om het er makkelijk uit te krijgen. Laat dit vershoudfolie een beetje over de randen uitsteken zodat je het er uit kan trekken.

rockyroad3

Snijd nu alles wat je er in wilt hebben in kleine stukjes. Wel groot genoeg zodat het herkenbaar blijft. En roer alles door elkaar in een ruime kom.

rockyroad4

Smelt nu de chocolade repen au bain-marie. Dat doe je door een ruime pan met water te verwarmen, en een kleinere pan er in te zetten. Doe in het kleine pannetje de chocolade, blijf goed roeren tot dat het gesmolten is. Belangrijk: zorg dat er geen water bij komt, anders stolt het straks niet meer.rockyroad5

Als het goed gesmolten is, giet je het bij al je lekkerheden en roer je het er goed doorheen. Zorg dat alles goed met chocolade beplakt is. Giet dan dit mengsel in je bakje met vershoudfolie. Druk de stukjes stevig tegen elkaar aan. Laat dit dan 3 uur in de koelkast rusten tot alles hard geworden is. Haal het er dan uit en snijd of breek het in gelijke stukken. Nu zijn je oude koekjes en snoepjes omgetoverd tot een hemelse Rocky Road!

rockyroad6

10 thoughts on “Rocky Road Chocolade

  1. Gefeliciteerd!

    Laatst heeft ‘kokkimmetje’ de Liebster award gewonnen. Dat is een doorgeef award voor (kleine) blogs, uitgereikt door andere blogs. Ik mag deze award nu uitreiken aan 5 blogs die ik leuk of inspirerend vind en jou blog hoort daarbij! Je mag in een blogpost antwoord geven op de volgende vragen

    1. Waarom ben je je blog begonnen?
    2. Van wie heb je leren koken?
    3. Wat vind je belangrijk bij het maken van een nieuwe blogpost?
    4. Wat is je lievelingsgerecht?
    5. Kijk je wel eens stiekem in het boodschappenkarretje van een ander? En zo ja, wat denk je dan?
    6. Wat is je favoriete kookboek?
    7. Hoe omschrijf je jouw eetgewoonten?
    8. Wat mis je nog in de keuken?
    9. Van welke kooktip heb je het meeste profijt gehad?
    10. Zoet of hartig?
    11. Hoe ziet jou ideale 3-gangen menu eruit?
    en ook 5 blogs die jij leuk vindt de award uitreiken.

    Ik hoop dat je het leuk vind om mee te doen. Zo ja, veel plezier!

Geef een reactie

