Pizza krullen

pizza-krullen-7

Afgelopen periode heeft mijn wereldje op zijn kop gestaan. Heerlijk die vrije dagen! En dan ook nog eens de verjaardag van mijn moeder die we groots gevierd hebben. Kortom, de afgelopen weken waren voor mij een tijd om nooit te vergeten! In deze tijd heb ik natuurlijk ook héééél erg veel gebakken, maar dat vond ik absoluut niet erg om allemaal op te mogen eten. Om nou toch een beetje gezonder te doen heb ik weer iets lekkers bedacht! Én het mooiste van alles, het is echt helemaal niet moeilijk! Deze genaamde, pizza krullen, waren binnen no time op bij ons thuis. Een echte aanrader dus!

pizza-krullen

Wat heb je nodig?

  • Kant en klare pizzadeeg
  • Tomatensaus
  • Geraspte kaas
  • Italiaanse kruiden
  • (eventueel salami of mozzarella)

pizza-krullen-2

pizza-krullen-3

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 graden. Rol het kant en klare pizzadeeg uit de verpakking, eventueel kun je er wat meel onder strooien zodat het niet aan de tafel vast plakt. Mijn pizzadeeg had een vierkante vorm,  dus hier ga ik ook mee verder. Snijd deze plak in 2 gelijkmatige stukken.

pizza-krullen-4

Smeer op de ene helft van het deeg de tomatensaus. (Leg er eventueel de salami plakjes op). Strooi hier overheen de geraspte kaas en de heerlijk ruikende, Italiaanse kruiden.Leg boven op het besmeerde deeg de andere helft. Snijd nu gelijke plakken van ongeveer 3 cm breed. Zorg dat je een bakplaat klaar hebt liggen met bakpapier er op.

pizza-krullen-5

Pak een plak, die dus bestaat uit 2 op elkaar liggende stukken deeg met tomatensaus en kaas. Draai de ene kant helemaal rond, zodat de krullen bestaan! Leg ze neer op de bakplaat met voldoende ruimte ertussen. Bak ze af in ongeveer 15-20 minuten tot dat ze mooi bruin zijn. Buon appetito!

pizza-krullen-6

pizza-krullen-7

 

6 thoughts on “Pizza krullen

    1. Aaah heel erg bedankt! Ik doe natuurlijk iedere keer mijn best om mooie foto’s te gebruiken ja 🙂 Hopelijk gaan er nog vele bijzondere weken aan komen! En hopelijk ook voor jou 🙂

Geef een reactie

