Bellini Perzik Taart met Pistache Cake

perzik 5

Tadaaa! Ik ben weer terug na een lange vakantie! En ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar! Natuurlijk doe ik dat op mijn manier, namelijk met een feesttaart. Dit is de taart die ik gemaakt heb voor eerste kerstdag, en ik moet zeggen, het is de lekkerste taart die ik ooit gemaakt heb! Daarom ben ik er ook zo trots op.

Wel had ik een klein beetje de hulp van iemand anders ingeschakeld, namelijk van de Allerhande Kersthulp! Ik wou eerst kerstboompjes maken van witte chocolade, maar die werden niet hard genoeg. En voordat ik het wist, hing ik met iemand van de Albertheijn aan de telefoon, nou mijn dag was meteen weer gered!

perzik 1

Wat heb je nodig? (hoge bakvorm 20 cm doorsnede)
Cakebodems (3)

  • 4 Eieren
  • 150 gr fijne suiker
  • Snufje zout
  • 1 vanille stokje
  • 125 gram meel
  • 1 tl bakpoeder
  • 70 gr klein gehakte pistachenoten

Bellini Perzik Slagroom

  • 10 blaadjes gelatine
  • 150 gr perziken uit blik
  • 25 gr fijne suiker
  • 400 ml Bellini vine Peach (Martini)
  • Sap van ½ sinaasappel
  • 250 ml slagroom

Extra

  • 200 gr pure chocolade
  • 2 Perziken, verse
  • Frambozen

 AHI_434d50313535353139_1_LowRes_JPG

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden. Splits de eieren. Sla de eiwitten stijf samen met de suiker en het zout. Klop met een spatel voorzichtig de eigelen en vanillemerg erdoor (stokje opensnijden, met een mes langs de binnenkant gaan). De meel samen met bakpoeder erdoor roeren. De bakvorm van 20 cm bekleden met bakpapier. 1/3 Deel van het beslag over de bakvorm verdelen.  De gehackte pistache noten (of doe ze kort in de keukenmachine om grof te malen) over het beslag strooien. Bak de cake 12-15 minuten tot gaar. Bak nog 2 bodems op de zelfde manier met het overige beslag en pistachenoten (houd een paar grove stukjes over voor garnering).

perzik 2

Laat de blaadjes gelatine in koud water weken. Mix de perziken uit blik in een keukenmachine tot een moes. Schenk over in een pan samen met de suiker, breng aan de kook terwijl je roert. Zet het vuur uit. Knijp de gelatine uit, en voeg toe aan de perzikpuree. Voeg de Bellini met perzik smaak en de sinaasappelsap toe, roer goed. Zet in de koelkast. Wanneer het iets steviger wordt (bij mij was dit ongeveer 1 uurtje) kun je verder gaan.

perzik 3

Klop de slagroom stijf. Roer de perzikcrème er goed doorheen. Nu kan gestapeld worden. Zet de springvorm om een van de cake plakken op een bord/schaal. Schep 1/3 van de perzikslagroom erop, strijk uit. Daarna bodem met perzikslagroom afwisselen. Laat afkoelen in de koelkast.

perzik 4

Voor de garnering smelt je de pure chocolade au bain marie (waterbadje). Schep het over in een spuitzak/plastic snoepzak met een kleine opening. Spuit op een bakplaat met bakpapier (kerstboom) vormpjes. (Eventueel kun je ook lange strepen smeren). Laat volledig afkoelen. Voor het garneren, de chocolaatjes voorzichtig optillen en zachtjes tegen de zijkant van de taart drukken. Snijd de perziken in dunne reepjes, leg in een rondje op de rand van de taart. Maak een cirkel met de frambozen. Strooi de overgehouden pistache nootjes over de perziken en frambozen. Nu mag het feest beginnen!

perzik 5


7 reacties op ‘Bellini Perzik Taart met Pistache Cake

Plaats een reactie