Pecan Caramel Zeezout Chocolate Chip Cookies

czcookies 6

Soms heb ik van die tijden, dat ik me dagen kan verheugen op het moment dat ik weer in de keuken kan staan om iets lekkers te bakken. Zo ook met deze heerlijke pecan caramel zeezout koekjes! Ik weet niet of jullie bekend zijn met de chocolade reep met zeezout? Er is maar een woord om die combinatie te beschrijven: GODDELIJK! En zo ook deze cookies. De combinatie van het zachte koekje met een vleugje zeezout en dan de zoete caramel, yummie!

czcookies 7

Wat heb je nodig?

  • 170 gr boter (op kamertemperatuur)
  • 150 gr donkere basterdsuiker
  • 50 gr kristal suiker
  • 1 ei (op kamertemperatuur)
  • 1 tl vanille extract
  • 250 gr patent bloem
  • 2 tl maïzena
  • 1 tl backing soda
  • Snuf zout
  • 70 gr pecan noten (in stukjes gehakt)
  • 135 gr pure chocolade (in stukjes gehakt)
  • 10 caramel fudge snoepjes (in stukjes gehakt)
  • Zeezout

czcookies 2

Bereiding:
Mix de boter en suiker met deeghaken tot een mooi geheel. Voeg het ei en vanille extract toe en mix verder. In een andere kom de bloem, maïzena, backing soda en zout mengen. Voeg dit beetje bij beetje aan de natte ingrediënten toe terwijl je mixt op lage snelheid. Zorgt dat een stevig deeg ontstaat. Voeg de gehakte pecan noten en chocolade toe. Kneed dit met de hand erdoor. Laat minstens 30 minuten in de koelkast rusten.

czcookies 3

Verwarm de oven voor op 175 graden. Leg een stuk bakpapier op een bakplaat. Rol nu balletjes van het deeg (ongeveer 1 eetlepel per koekje). Leg deze op de bakplaat maar zorg dat er ruimte tussen de balletjes zit. Duw een paar stukjes caramel fudge in de koekjes en strooi een beetje zeezout erover (niet te veel anders is het te zout!). Bak de koekjes nu in 8-10 minuten mooi bruin. Laat ze niet te lang in de oven staan, anders worden ze te hard. Laat eerst afkoelen voor je ze verplaatst. En nu veel plezier met deze smaaksensatie!

czcookies 4

czcookies 5


15 reacties op ‘Pecan Caramel Zeezout Chocolate Chip Cookies

  1. Hoi Noor,
    Alweer een lekker recept! Je bent een van de eerste blogs die ik ben gaan volgen, het blijft leuk om mee te lezen.
    Een paar dagen geleden werd ik genomineerd voor de Lovely Blogger Award, en nu wil ik het stokje ook aan jou overdragen – als je daar tenminste zin in hebt!
    Groetjes, Anja

      1. Yes! Het gaat erom dat je iets over jezelf vertelt en als je het leuk vindt mag je ook weer andere bloggers nomineren.
        Groetjes, Anja

Plaats een reactie